"Képkeret"... - "Frame"...

     ...vagy amit akartok:))).
     ...or whatever you want:))).

     Biztosan nem vagyok egyedül azzal a gonddal, hogyan öntsek végső formába egy-egy hímzést. Minél kisebb, annál nehezebb kitalálni mi legyen belőle. Nem lehet állandóan tűpárnákat, meg lógó kis bizbaszokat kreálni ugyebár:))). Régóta szeretnék már minden szabad falfelületet hímzésekkel dekorálni, csakhogy a keretezés nagyon drága mulatság /ráadásul a keretező meg is őrülne, ha féltenyérnyi kis izékkel állítanék be hozzá/ és általában nem is voltam elégedett az eredménnyel.
     Muszáj volt hát kitalálnom valamit amit én is meg tudok csinálni, ócsó is és nem utolsósorban egyedi. Valamit, ami a legkisebb böködményt is látványossá teszi /mert nagyra nincs idő:)/ és teljesen a szájam íze szerint alakíthatom. Na, rájöttem a megoldásra, fűrészeltem, csiszoltam, kalapáltam - itt az első kész fecske a kollekcióból:

     Often a problem for me how to finish the tiny embroideries. Can't always do the same /pinchusion, fob, etc./ right? The framing is very expensive and usually do not like the result. 
     So I made its own unique form of picture frames. They are make it special and spectacular the smallest embroidery. I got saw, polished, hammered and here is the first finished:

 Először is lealapoztam fehér akrilfestékkel és liláskék növényi festékkel, ráragasztottam a hímzést és a farkasfogat...
I painted with white acrylic paint and lavender color plant stain,
then I affixed to the embroidery and the ric-rac...

 ...majd szárított levendulával koronáztam meg a művet. Íme egy illatos képecske:).
...finally I glued dried lavender around the embroidery. Not only beautiful, but also delicious to the smell:).
Fonalak - Treads: saját festés - naturally hand dyed by me /'Lavender', 'Plum'/ and DMC
Farkasfog - Ric-rac: saját festés - naturally hand dyed by me /'Lavender'/
18 cm magas, 12 cm széles
High: 18 cm, wide: 12 cm 

Folyt. köv...
To be continued...

Barbaral

11 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen kitaláltad! Sima falapra dolgoztál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:). Nem falapra, estefele írok majd bővebben az alapanyagról, de most rohanok nagytakarítani mert holnap jön a rokonság ittalvós bulira:).

      Törlés
  2. Hú, de ügyes vagy! Ezer éve gondolkodom már én is egy dekopir fűrészen, de erre valahogy még nem szántam rá magam. Nem merek nekiállni. Hely is kéne neki, türelem is. Abból meg az utóbbi időben nagyon kevés van. Így maradok a jól bevált, előre gyártott módszereknél:) Irigyellek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne irigyelj nagyon, rohadt sok piszokkal jár:).

      Törlés
  3. Nagyon szép lett, jól tetted, hogy egyedit képzeltél el, a keretezők pedig általában nagyon unalmasak, ha valami mást szeretnél mint barna-arany keret és bordó paszpartu, rögtön dilisnek néznek. Ráadásul nekem a keretek szinte soha nem tetszenek, így kb. 1-1,5 órát kell eltölteniük velem, míg megvan az, amit szeretnék. Hogy imádhatnak :) Remélem, hogy azért fonaltartók, hornbookok is születnek majd, most hazabeszélek, mert azokat nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz itt minden, pontosabban az alapok már megvannak csak dekorálni kellene őket:).
      Tényleg nagyon szerethetnek a keretezők:)))). Úgy tizenvalahány éve egy igen méretes Forma-1-es autót hímeztem és berobogtam vele a képkeretezőhöz, hogy valami illő modern keretbe tegye már be. Kihívta a feleségét, meg a fiát, hogy nézzék meg ők is ezt az őrültet:))

      Törlés
  4. Nagyon jó ötlet, és még illatos is :-)
    Valamikor kiskoromban mi is sokat ügyködtünk dekopír fűrésszel, most a fiamat szeretném rávezetni, nagyon unatkozik a gyerek, amit én soha nem fogok megérteni.
    Szép lett a képecske!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:)
      Tényleg érdemes lenne kipróbálnia a fiacskádnak, nincs annál jobb mint ha saját kezével készít valamit az ember. Szorítok, hogy találjon valami elfoglaltságot és ne unatkozzon sokat. Igaz, fogalmam sincs milyen lehet unatkozni:).

      Törlés
  5. Nagyon nagyon nagyon ügyes vagy!!!
    Hát ez az, a végső forma nagy fejtörést okoz.

    VálaszTörlés
  6. Ez a levendulás kép nagyon tetszik. Klasszul megoldottad!
    Jó, hogy ide találtam a blogodra!:)

    VálaszTörlés